Aktualności
Informacja dla rodziców
Drogi rodzicu, uprzejmie informujemy, iż od 01.03.2021r rozpoczynamy badania uczniów klas ósmych, którzy w roku szkolnym 2021/2022 rozpoczną naukę zawodu w szkołach branżowych jako młodociani pracownicy, a w chwili rozpoczęcia nauki tj. 01.09.2021r. nie będą mieli ukończonych 15 lat.
Poradnia wydaje opinie w sprawie udzielenia zezwolenia na zatrudnienie w celu przyuczenia do wykonywania określonej pracy lub nauki zawodu.
Badania przeprowadzane są na wniosek rodzica złożony osobiście lub telefonicznie w sekretariacie poradni.
Serdecznie zapraszamy.
Dyrektor PP-P Bogusława Podolańczuk
Mamo, tato pobaw się ze mną
Okres przedszkolny uznawany jest przez pedagogów za wiek zabawy, gdyż zabawa jest główną i naturalną formą działalności dziecka w tym czasie. Może przybierać ona różne formy, od najprostszych manipulacji po skomplikowane zabawy w role. W trakcie zabawy możemy poznać dziecko, jego sposób myślenia, mowę, poziom uspołecznienia oraz stopień samodzielności w rozwiązywaniu problemów. W zabawie znajduje odbicie wewnętrzny świat wartości dziecka, jego potrzeby, uczucia i wiedza o otaczającym go świecie.
Zapraszamy do zapoznania się z propozycjami wspólnych zabaw dostępnymi pod poniższym linkiem
Rozwój motoryki małej u dzieci
Wspieranie rozwoju motoryki małej u dzieci stanowiącej podstawę do opanowania płynności w pisaniu może odbywać się z wykorzystaniem rzeczy dostępnych w każdym domu. Zachęcamy do wspólnych zabaw w czasie ferii i nie tylko wykorzystując materiały dostępne pod ręką. Poniżej prezentujemy kilka ćwiczeń, które pomogą dziecku rozwijać swoje umiejętności, będą równocześnie doskonałym pomysłem na spędzenie wolnego czasu w gronie rodzinnym.
- Budowanie – do zabawy potrzebujemy plasteliny i słomek do picia (najlepiej kolorowych). Dzieci łącząc słomki ze sobą za pomocą kulek z plasteliny tworzą budowle, ulice, parki. Wycinając słomki pod różnym kątem i tworząc różne ich wielkości można wykonać trawę, kwiat, drzewko, zwierzęta itd. Wszystkie przygotowane elementy przyklejamy do kartonu lub kartki, które posłużą nam jako podłoże. Przygotowany krajobraz możemy wzbogacić o elementy wykonane z plasteliny, modeliny lub masy solnej. Do jej przygotowania potrzebujemy szklanki mąki, szklanki soli oraz ½ szklanki wody. W misce mieszamy mąkę z solą, a następnie dodajemy wodę i ponownie dokładnie mieszamy. Następnie ugniatamy powstałą masę do uzyskania jednolitej gładkiej i elastycznej konsystencji. Przedmioty ulepione z masy solnej po jej wyschnięciu dzieci mogą pomalować farbami, co będzie stanowić kolejną, ciekawą zabawę.
- Pada deszcz – na górze niebieskiej kartki papieru (może być wcześniej pomalowana przez dziecko) przyklejamy wyciętą białą chmurkę. Surowy makaron typu pene lub rurki malujemy wspólnie z dzieckiem na niebiesko. Do chmurki przyczepiamy sznureczki tak by zwisały z góry. Zadaniem dziecka jest przewleczenie makaroników na sznurek, by powstały krople deszczu. Krople mogą różnić się wielkością i częstotliwością opadów.
- Malowanie palcami – na kartce rysujemy kontur przedmiotu, np. domek, dinozaur, żaglówka itd. Do miseczek wykładamy bitą śmietanę zabarwioną na różne kolory barwnikami spożywczymi. Dzieci przy użyciu palców zapełniają kształty ze swojego obrazka kolorową bitą śmietaną.
- Kolorowy wąż – na kartce papieru rysujemy pojedynczą linię, która powinna tworzyć zawijas. Z kolorowych kartek papieru (mogą być kolorowe gazety) dziecko wycina lub wyrywa małe kawałki w kształcie kwadratów lub kółek. Jego zadaniem jest przyklejenie kolorowych kawałków na narysowanej linii oraz na jej końcu stworzenie głowy kolorowego węża.
- Zabawa w architekta – makaron typu spaghetti (gruby i cienki) gotujemy al dente. Po wystudzeniu dzielimy go na kilka części i każdą barwimy na inny kolor. Zadaniem dziecka jest zbudowanie z makaronu domu. Kolorowe nitki makaronowe dziecko przykleja do kartki tworząc dom, szkołę, bibliotekę, jak również słońce, chmury, trawę itd.
Opracowanie: pedagog Kamila Bajko-Karpiak